پماد سوختگی

پماد سوختگی تقریبا بهترین راه درمان برای هر نوع زخم به‌خاطر سوختن محسوب می‌شود که می‌توانید براساس نوع سوختگی، زیرنظر پزشک از آن استفاده کنید. ازآن‌جایی‌که سوختگی‌ها براثر عوامل متعدد ایجاد می‌شوند، نوع درمان آن‌ها هم توسط کرم سوختگی بسیار متفاوت است.

انواع بسیار زیاد و شناخته‌شده‌ای از پمادهای سوختگی در بازار وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. اما بهترین گزینه برای درمان، قطعا مراجعه به پزشک متخصص و استفاده از پماد مناسب با آسیب شما است. در این مقاله به بررسی انواع سوختگی‌ها و کاربرد پمادهای سوختگی خواهیم پرداخت.

بهترین پماد برای سوختگی بر چه اساس تقسیم بندی می شود؟

پمادهای سوختگی معمولا فرمولاسیون یکسانی برای ساخت ندارند و براساس عوامل متعددی تقسیم‌بندی و ساخته می‌شوند. این عوامل می‌تواند به نوع سوختگی یا ناحیه سوختگی و حتی عمق سوختگی بستگی داشته باشد که هرکدام از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

نوع سوختگی

تشخیص نوع سوختگی هم مانند درمان هر بیماری دیگر بسیار مهم و ضروری‌تر از مداوای درد است. سوختگی ممکن است براثر آفتاب‌سوختگی، نیش حشرات، مواد شیمیایی و الکتریکی به‌وجود بیاید.

قطعا که درمان هرکدام از این عوامل خصوصیات خاص خودش را دارد و باید مطابق با دستورالعمل‌های هماهنگ با آن رفتار شود. دارو درمان بهترین کالای دارویی جهت هر نوع سوختگی را به بازار عرضه می‌کند. اما سعی کنید کرم سوختگی پماد ضد سوختگی برای تجویز پماد سوختگی خوب مناسب با آسیب خود حتما به پزشک مراجعه کنید.

ناحیه سوختگی

ناحیه سوختگی

ازآن‌جایی‌که عوامل متعددی سبب سوختگی در افراد می‌شود، ناحیه سوختگی هم می‌تواند در هرجایی از بدن رخ دهد. برای خرید پماد سوختگی مناسب، بعداز تشخیص نوع سوختگی باید به ناحیه آسیب‌دیده هم دقت کنید. بسیاری از نقاط بدن است که از حساسیت بیشتری برخوردار هستند.

دقیقا در همان قسمت است که پوست بدن آسیب‌پذیر شده، همچنین نرم و نازک‌تر می‌شود. مثل سوختگی‌های صورت یا دست و حتی گردن. تهیه پماد سوختگی خوب به همین عوامل بستگی دارد و برای آسیب‌های جدی‌تر باید از محصولات مرتبط استفاده کرد.

عمق سوختگی

در این نوع بررسی از سوختگی باید به انواع این آسیب اشاره شود که به 3 دسته به‌لحاظ پزشکی تقسیم می‌شود. سوختگی درجه یک، سوختگی درجه 2 و سوختگی درجه 3. استفاده از پمادهای سوختگی مناسب برای هرکدام از این نوع آسیب‌ها متفاوت است و باید زیرنظر پزشک قرار بگیرد.

سوختگی درجه یک

این نوع سوختگی از خفیف‌ترین آسیب‌های سوختگی محسوب می‌شود که تنها با کمی قرمز شدن پوست همراه است. برای درمان این آسیب می‌توانید از پمادهای سوختگی موجود در بازار استفاده کنید. بهترین پماد سوختگی برای این نوع آسیب می‌تواند آلوئه‌ورا باشد که خاصیت تسکین‌دهنده درد دارد و می‌تواند به درمان و بهبودی سوختگی کمک کند. این پماد را می‌توانید بدون نسخه تهیه کرده و برای هر سنینی استفاده کنید.

سوختگی درجه 2

این نوع سوختگی‌ها در لایه دوم پوست رخ می‌دهند و باعث قرمزی، درد و تاول خواهند شد. در این شرایط بهترین گزینه برای درمان و استفاده از پماد سوختگی مراجعه به پزشک است. زیرا این امکان وجود دارد که این نوع سوختگی با ترشح و خون‌ریزی همراه باشد.

طول درمان این زخم‌ها معمولا تا 3 هفته است و جای زخم برجسته‌ای را به جا نمی‌گذارند. برای درمان این آسیب می‌توانید از پماد برای تاول سوختگی هم استفاده کنید.

سوختگی درجه 3

سوختگی‌های درجه 3 معمولا بیشتر در معرض عفونت هستند و با پمادهای سوختگی هم درمان نمی‌شوند. این آسیب ممکن است از پوست و لایه دوم گذر کرده و به ماهیچه‌ها و تاندون‌ها هم آسیب برساند. در مواقعی که سوختگی بسیار عمیق باشد، درد هم احساس نمی‌شود، زیرا سیستم عصب هم درگیر آسیب خواهد شد.

انواع پماد برای سوختگی

محصولات متنوع با کاربری‌های زیادی در بازار وجود دارند که می‌توانید مطابق با نوع سوختگی و تجویز پزشک آن‌ها را تهیه کنید. در ادامه به بهترین نوع پماد سوختگی موجود در بازار برای درمان انواع سوختگی‌ها می‌پردازیم:

  • پماد ضد سوختگی
  • پماد نیتروفورازون
  • پماد سیلور سولفادیازین
  • پماد موپیروسین
  • پماد مفناید
  • پمادهای سوختگی آلفا
  • پماد کالاندولا
  • پمادهای سوختگی ناژو

پماد ضد سوختگی

بیشتر جعبه‌های کمک‌های اولیه دارای یک کرم ضدسوختگی و تسکین‌دهنده هستند. کاربرد اصلی این کرم‌ها در تسکین‌دادن، ضدعفونی‌کردن و مرطوب‌کردن خلاصه می‌شود. این کرم‌ها از ترکیبات مسکن و ضدعفونی برای بروز عفونت ساخته می‌شوند. برای درمان‌هایی که نیاز به پزشک ندارند، این پمادها می‌توانند با مرطوب نگه‌داشتن جای زخم به بهبود آن کمک کنند.

پماد نیتروفورازون

این نوع پمادهای سوختگی بهترین محصول برای ازبین‌بردن باکتری‌های گرم مثبت و منفی بوده که برای سوختگی‌های درجه 2 و 3 بسیار کاربردی و مفید است. فورمولاسیون این پماد بیشتر برای مهار آنزیم‌های باکتریایی ساخته می‌شود.

پماد سیلور سولفادیازین

این پماد در بین آنتی بیوتیک‌ها رده‌بندی می‌شود و از ایجاد و رشد باکتری جلوگیری می‌کند. از این پمادهای سوختگی هم برای سوختگی‌های درجه 2 و 3 استفاده می‌شود.

پماد موپیروسین

از این پماد سوختگی در آسیب‌های خفیف استفاده می‌شود که مانع بروز رشد باکتری در زخم خواهد شد. این محصول هم در واقع نوعی آنتی‌بیوتیک محسوب می‌شود.

بهترین پماد سوختگی

پماد مفناید

این پماد نوعی آنتی‌بیوتیک موضعی است که برای سوختگی‌های درجه 2 و 3 به‌کار می‌رود، اما باید در مصرف آن توجه داشته باشید که طولانی‌مدت نباشد! زیرا باعث تغییر PH محیط زخم شده و احتمال بروز عفونت ثانویه را افزایش می‌دهد.

پماد سوختگی آلفا

این محصول گیاهی برای درمان سوختگی‌های سطحی کاربرد دارد و مانع التهاب شده و روند بهبود زخم را افزایش می‌دهد.

پماد کالاندولا

از این پماد برای ادرار سوختگی کودکان، بریدگی‌های سطحی و ترک‌های پوستی استفاده می‌شود و برای بهبود گزیدگی حشرات هم مفید است.

پمادهای سوختگی ناژو

این محصول هم برای رفع ادرار سوختگی، سوختگی‌های سطحی و آفتاب‌سوختگی بسیار موثر است. این پماد بدون عارضه بوده، اما برای افرادی که دچار حساسیت پوستی شدید می‌شوند، باید زیر نظر پزشک مصرف شود.

جمع بندی

سوختگی ازجمله آسیب‌هایی است که تحمل درد آن بسیار دشوار بوده و در بیشتر موارد جای زخم آن باقی خواهد ماند. به همین دلیل هم مراقبت از زخم و استفاده از پماد سوختگی مناسب برای درمان بسیار ضروری است.

انواع متنوعی محصول جهت سوختگی ساخته و در بازار وجود دارد که با توجه به نوع سوختگی می‌توانید به تهیه آن‌ها زیرنظر پزشک بپردازید. دارودرمان بهترین شرکت در توزیع داروهای سوختگی است که می‌توانید انواع آن‌ها را به‌صورت آنلاین هم سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *